Arduino UNO – seknutí
Úvodní stránka › Fórum › Hardware › Arduino › Arduino UNO – seknutí
- Toto téma obsahuje celkem 2 odpovědi. Do diskuze (2 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Pidrman a poslední změna proběhla před 9 roky a 1 měsícem.
-
AutorPříspěvky
-
7.9.2015 v 20:57 #4458PidrmanÚčastník
Zdravím
Potřebuji radu prosím.
Co se týče Arduina, tak jsem naprostý nováček.
Řeším pantový stolek na astrofotografii, pořídil jsem si Arduino UNO R3, LCD keypad Shield. ….. Zkompilovaný kód https://github.com/lucadentella/A4988-and-Arduino/blob/master/cntrSpeedDir.ino jsem do arduina úspěšně nahrál. Arduino nahodil a jede, ale asi tak po 1 minutě se kousne a musím ho vypnout a zapnout 🙁 napájené je zatím přes USB a driver pro krokový motor zatím není připojen.
Poraďte prosím v čem by mohl být problém.
Předem díky Honza8.9.2015 v 9:34 #4460Zbyšek VodaSprávceDobrý den,
když tak zběžně koukám na váš program, napadá mě jedna věc. Snad to bude ono.
Na začátku máte:
Timer1.initialize(100); Timer1.attachInterrupt(timerIsr);
což zapříčiní, že se bude funkce timerIsr volat každých 100µs.
Funci timerIsr máte definovanou jako
void timerIsr() { if(actual_speed == 0) return; tick_count++; if(tick_count == ticks) { // make a step digitalWrite(PIN_STEP, HIGH); digitalWrite(PIN_STEP, LOW); tick_count = 0; } }
čili každých 100µs se proměnná tick_count zvýší o jednu (pokud neplatí speciální podmínky – ty teď ale přeskočme). Proměnná tick_count je typu int.
int tick_count;
a to by mohl být ten problém. Proměnné typu int mohou uchovávat čísla od -32.768 do 32.767. Vy ale nemáte nijak pojištěno, co se stane, když vám tick_count přeteče.
Jako první krok zkuste použít jiný typ – například unsigned long, který může mít rozsah od 0 do 4.294.967.295.
unsigned long tick_count;
Pokud se problém vyřeší (respektive se o hodně odloží), budeme mít jistotu, že to byl skutečně problém použitého datového typu.
Poté můžete zkusit dodělat detekci přetečení proměnné. Jelikož ale při zvýšení každých 100µs „vydrží“ tato proměnná počítat asi pět dní, neviděl bych to jako nutnost 🙂
8.9.2015 v 9:44 #4463PidrmanÚčastníkDobrý den
Tak jsem program upravil. Snad dobře.
#include <LiquidCrystal.h>
#include <TimerOne.h>// buttons code
#define btnRIGHT 0
#define btnUP 1
#define btnDOWN 2
#define btnLEFT 3
#define btnSELECT 4
#define btnNONE 5// directions
#define FORWARD HIGH
#define BACKWARD LOW// debounce time (milliseconds)
#define DEBOUNCE_TIME 200// PINs for Pololu controller
#define PIN_STEP 2
#define PIN_DIR 3// lookup table speed – ticks (interrupts)
const int speed_ticks[] = {-1, 600, 300, 200, 150, 120, 100, 86, 75, 67, 60, 55, 50, 46, 43};// global variables
LiquidCrystal lcd(8, 9, 4, 5, 6, 7);int actual_speed;
int actual_direction;int ticks;
unsigned long tick_count;int button;
boolean debounce;
int previous_time;// custom LCD square symbol for progress bar
byte square_symbol[8] = {
B11111,
B11111,
B11111,
B11111,
B11111,
B11111,
B11111,
};// string constants
char forward_arrow[] = „->“;
char backward_arrow[] = „<-„;void setup() {
// init the timer1, interrupt every 0.1ms
Timer1.initialize(100);
Timer1.attachInterrupt(timerIsr);// init LCD and custom symbol
lcd.begin(16, 2);
lcd.setCursor(0,0);
lcd.createChar(0, square_symbol);// pins direction
pinMode(PIN_STEP, OUTPUT);
pinMode(PIN_DIR, OUTPUT);// initial values
actual_speed = 0;
actual_direction = FORWARD;
tick_count = 0;
ticks = -1;
debounce = false;digitalWrite(PIN_DIR, actual_direction);
updateLCD();
}void loop() {
// check if debounce active
if(debounce) {
button = btnNONE;
if(millis() > previous_time + DEBOUNCE_TIME) debounce = false;
} else button = read_buttons();// if a button is pressed, start debounce time
if(button != btnNONE) {previous_time = millis();
debounce = true;
}// check which button was pressed
switch(button) {case btnUP:
increase_speed();
break;
case btnDOWN:
decrease_speed();
break;
case btnLEFT:
change_direction(BACKWARD);
break;
case btnRIGHT:
change_direction(FORWARD);
break;
case btnSELECT:
emergency_stop();
break;
}// finally update the LCD
updateLCD();
}// increase speed if it’s below the max (70)
void increase_speed() {if(actual_speed < 70) {
actual_speed += 5;
tick_count = 0;
ticks = speed_ticks[actual_speed / 5];
}
}// decrease speed if it’s above the min (0)
void decrease_speed() {if(actual_speed > 0) {
actual_speed -= 5;
tick_count = 0;
ticks = speed_ticks[actual_speed / 5];
}
}// change direction if needed
void change_direction(int new_direction) {if(actual_direction != new_direction) {
actual_direction = new_direction;
digitalWrite(PIN_DIR, actual_direction);
}
}// emergency stop: speed 0
void emergency_stop() {
actual_speed = 0;
tick_count = 0;
ticks = speed_ticks[actual_speed / 5];
}// update LCD
void updateLCD() {// print first line:
// Speed: xxxRPM -> (or <-)
lcd.setCursor(0,0);
lcd.print(„SPEED: „);
lcd.print(actual_speed);
lcd.print(„RPM „);lcd.setCursor(13,0);
if(actual_direction == FORWARD) lcd.print(forward_arrow);
else lcd.print(backward_arrow);// print second line:
// progress bar [##### ]
// 15 speed steps: 0 – 5 – 10 – … – 70
lcd.setCursor(0,1);
lcd.print(„[„);for(int i = 1; i <= 14; i++) {
if(actual_speed > (5 * i) – 1) lcd.write(byte(0));
else lcd.print(“ „);
}lcd.print(„]“);
}// timer1 interrupt function
void timerIsr() {if(actual_speed == 0) return;
tick_count++;
if(tick_count == ticks) {
// make a step
digitalWrite(PIN_STEP, HIGH);
digitalWrite(PIN_STEP, LOW);tick_count = 0;
}
}// read buttons connected to a single analog pin
int read_buttons() {int adc_key_in = analogRead(0);
if (adc_key_in > 1000) return btnNONE;
if (adc_key_in < 50) return btnRIGHT;
if (adc_key_in < 195) return btnUP;
if (adc_key_in < 380) return btnDOWN;
if (adc_key_in < 555) return btnLEFT;
if (adc_key_in < 790) return btnSELECT;
}Ale problém přetrvává 🙁
-
AutorPříspěvky
- Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.