Dobře, díky. Původně jsem myslel, že jde o konflikt pinů, ale tím to asi není.
Kód pro ten enkodér mi přijde podivný, ale jestli vám to takto funguje samotné, tak OK.
Problém bude v tom, že funkce knihovny pro obsluhu displeje (u8g.firstPage(), draw()…) vždy nějakou dobu trvají. Ony si vlastně seberou procesor pro sebe a ten pak nezjišťuje, jestli melete enkodérem – to zjišťuje až ve chvíli, kdy přijde řad na funkce digitalRead() apod..
Vy tedy musíte nějak zajistit, aby procesor změny na pinech z enkodéru neignoroval. Pro tento účel se používá tzv. přerušení (anglicky interrupt) – na pinech, na kterých máte enkodér připojený si nastavíte přerušení a při změně těchto pinů dojde k donucené obsluze tohoto přerušení – takže pohyby enkodérem procesor nebude přehlížet.
O přerušeních se můžete dočíst více zde. Musíte si dát pozor na to, abyste použil piny, které přerušení podporují – u UNO jsou to piny 2 a 3. Také pozor na to, že se přerušení nastavují pomocí jejich čísla a ne čísla pinu. Ke správnému zjištění čísla přerušení z čísla pinu slouží funkce digitalPinToInterrupt(interruptPin).
Potom samotné použití přerušení s enkodérem je popsáno zde – hledejte sekci Interrupt Example (the Encoder interrupts the processor). Uses both Interrupt pins.