Dobrý den.
Můžete si představit, že bluetooth spojení se (většinou) u Arduina chová tak, jako by tam žádný bluetooth modul nebyl a Arduino přijímalo data přes sériovou linku.
Každá mobilní aplikace bude mít asi ovládání trochu specifické, veskrze se ale bude jednat o odesílání nějaké sekvence čísel, popřípadě znaků.
Konstra, kterou posíláte vlastně jenom říká, že se do incomingByte uloží byte přijatý přes sériovou linku.
Mějme nějakou modelovou aplikaci – například jednoduchý joystick. Při směru nahoru pošle byte s hodnotou ‚u‘, při směru dolů ‚d‘, při směru doleva ‚l‘ a doprava ‚r‘. Vy pak v Arduinu budete na přijetí těchto znaků čekat. Například:
if(incommingByte == 'u'){
jedNahoru();
}
Takto si například můžete udělat jednoduché autíčko.
Asi nejjednodušší na začátek bude, když si do mobilu stáhnete nějaký Bluetooth Terminál – myslím, že mi dobře fungoval třeba tento: Bluetooth Terminal. Ten jenom odešle znaky, které mu zadáte.
V terminálu se připojíte k vašemu bluetooth modulu a pošlete například znak ‚a‘. V tu chvíli by se měl tento znak uložit do proměnné incommingByte.
Různé aplikace pro bluetooth komunikaci budou fungovat podobným způsobem. Jakou konkrétní sekvenci posílají najdete většinou v jejich dokumentaci.
Podrobněji se bluetooth věnuji ve článku Propojujeme Arduino s jinými zařízeními. Tam také popisuji hodně zajímavou aplikaci SensoDuino, která umí posílat data z mobilních senzorů přes BT do Arduina.