posjirka
Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
posjirkaÚčastník
co to je panel na ruku?
Nepíše do jaké vzdálenosti a jak složitou potřebuješ komunikaci.
Pro jednoduché řešení se používají moduly 433MHz
http://arduino8.webnode.cz/news/lekce-20-arduino-a-vyuziti-433-92-mhz/pro složitější bluetooth nebo Xbee ten je ještě v provedení silver a gold
http://arduino8.webnode.cz/news/lekce-20-arduino-a-vyuziti-433-92-mhz/případně moduly na 2,4GHz tuším že s čipem NRF24L01 např:
https://arduino-info.wikispaces.com/Nrf24L01-2.4GHz-HowTokončit můžeš u wifi řešení. Využít vlastní wifi síť, z 1 arduina udělat miniserver, který bude generovat obsah HTML stránky a ostatní jej pak jen dekodují.
posjirkaÚčastníkok hlavní je spokojenost .)
posjirkaÚčastníkintegrovaný obvod nebli šváb je jen shluk zsiučástek v 1 pouzdru a převládá tam saoučástka zvanaá tranzistor. Když nepochopíš tranzitor tak tě šváb nevytrhně….
Navíc bylo určutě myšleno tranzistor jako spínač. Žádné v/a charakteristiky, žádný pracovní bod, jen zapni vynpi.posjirkaÚčastníkještě si vyzkoušej jestli ti dovolí pracovat dál s jiným pinem.
myslím tím, když aktivuješ 1 pin na zpoždění, můžeš aktivovat hned i druhý?
Myslím, že minimálně budeš muset udělat druhou instanci timer aby se ti nemíchali proměnné z knihovny….
originální řešení je uděláno jako aktivace časovače a ve smyčce loop si aktualizuje strojní čas do rozhodovacího procesu.posjirkaÚčastníkjo to uvodní 10s přepnutí může mít 2 příčiny:
1, start Arduina kdy bootloader čeká na rest pro nahrání programu nebo pokračuje dál v aktuálním programu
2, knihovna timer má na začátku reset proměnných a registru. To chvilku trvá …posjirkaÚčastníkPožíváš knihovny, které nevíš jak fungují a proto se pak divíš.
Navíc je to jak jít s bazukou na komára. Jde to mnohem elegantnějí:// zpozdeni tlacitka // v1 // by JP 2016 // program po stisku tlačítka rozsvítí LED diodu a nechá jí 5s rozsvícenou, pak ji zhasne a opět čeká na stisk tlačítka const int LED = 13; // led dioda const int TLACITKO = 10; // tlacitko proti zemi boolean CEKAM = false; // kdyz je true tak ceka na zhasnuti. unsigned long OLDTIME = 0; // strojní čas posledního stitku tlačítka unsigned long ZPOZDENI = 5000; // čas zpoždění zahsnutí LED diody v ms. unsigned long MYTIME = 0; // aktuální čas -zpoždění void setup() { pinMode(LED, OUTPUT); // nastaveni jako vystup pinMode(TLACITKO, INPUT_PULLUP); // nastaveni jako vystup OLDTIME = millis();// zapamatuj si aktuální strojní čas } void loop() { digitalWrite(LED, CEKAM); // zapis stav na LED if (digitalRead(TLACITKO) == 0) { // při stisku tlačitka if (CEKAM == false) { // a zhasnuté LED diodě CEKAM = true; // změn stav OLDTIME = millis(); // zapamatuj aktuální strojový čas } } if (CEKAM == true) { MYTIME = millis()-ZPOZDENI; // výpočet času zpoždění if (MYTIME > OLDTIME){ // porovnání aktuálního čas a OLDTIME se zpožděním CEKAM = false; // když překročím zpoždění zhasni LED diodu } } }
posjirkaÚčastníkdej sem jednoduchý kod s funkcionalitou co potřebuješ a já ti řeknu jak to upravit.
Chápeš, že se ptáš ze svého pohledu na věc …..? Nevidím ti do hlavy, tak ti nemůžu odpovědět. Navíc arduino nemá thead. Je jednoprocesorový 1 vláknový. Tudíž nemůže řešit 2 paralelní procesy. umí pouze mezi procesy přepínat a to ještě na základě interních časovaču resp. na principu přerušení. Jsme tu v „c++“ deplhi je trochu jinde.posjirkaÚčastníkarduino to má trochu zvláště udělané. Vin můžeš použít jak pro napájení tak jako přemostění napájecího napětí.
Stejně tak můžeš obejít stabilizátor 5V a připojit 5V přímo na pin 5V a obejdeš stabilizátor. Jen bacha jakou verzi Arduina používáš, né všechny mají správně zapojené stabilizátory s ochranou diodou(zvlášt made in china)posjirkaÚčastníkno podle tvého přísvěku z vedlejšího vlákna z toho taháš 0,7A.
Když si vezmeš do uvahy, že uvnitř arduina je to lineární stabilizátor na 5V tak máš výkonovou ztrátu 0,7Ax7V = 4,9W.
Podívej se jakou to má chladící plochu a vysvětlení je na světě.
Neoporučuje se zatěžovat více než 0,5A a to ještě krátkodobě.
Ten interní (v arduinu) stabilizátor je jen pomocný pro vlastní chod.
Pokud chceš něco víc, musíš jít externím stabilizátorem.
Já jsem na Dinduinu používal 2 stabilizátory na 5V 150mA.
Jeden pro chod atmegy a druhý pro externí aplikace.
Relé jsem spínal přímo napíjecí napětím, resp. vybíral jsem relé na 9V a spouštěl je 7V.
Ty cestičky na desce arduina taky můžou sublimovat 🙂posjirkaÚčastníkSamozřejmě že to jde a jak na to?
No doplnit do kodu funkci cyklovače.
Co ti jiného mám napsat bez kodu ….posjirkaÚčastníkještě není špatný tento :
https://123d.circuits.io/lab
je sice online ale pobral mi i to co ten první ne. Stačí se jen zaregistrovat …posjirkaÚčastníkjá jsem spíš na HW ale v poslední době jsem nějákej línej to pořád předělaávat, tak pro jednoduché věci používám toto:
https://www.sites.google.com/site/unoardusim/homeHlavně si zbytečně neničním paměť přepisováním nových programu.
Kdyby to ještě mělo LCD display tak se vykašlu na cokoliv jiného 🙂posjirkaÚčastníkhod sem zapojení nebo aspon fotku. Jinak se bavíme o ničem.
Mě to v simulátoru fungolo takže bych hledal asi chybu u tebe.posjirkaÚčastníkzkontroluj si zapojení. Už z videa vidím, že máš drát (co má jít na tlačítko -) ve vzduchu. Druhou stranu nevidím, ale asi jí máš stejně. Navíc pull up odpory nepotřebuješ, protože jsem v kodu aktivoval interní, takže stačí jen uzemnit příslušné piny.
Jinak chválím admina za možnost nahrát soubor … děkujme
posjirkaÚčastníkjá chápu k čemu je to zpoždění, chtěl jsem jen říct, že když budeš mít porouchovou hlášku o přetopení kotle tak nemůžeš čekat až ti doběhen nějáký čas amusíš hned odstavit kotel.
Začátek bych viděl tak, že zkusíš blikání LED diody a postupně si vyzkoušíš jednotlivé funkce jako reakce na tlačítko, přes měření teploty.
Pak si vem cokoliv na tvorbu diagramů a nakresli si co má jak fungovat a jaé to bude mít funkční a poruchové stavy + co s tím při poruše.
Mít víc času tak ti pomůžu ale už jsem toho nasliboval dost a nestíhám to všechno plnit. -
AutorPříspěvky