Chytrý fotbálek s Arduino Mega
Společnost Handsome vytvořila u příležitosti konference HappyDev’15 v Omsku počitadlo gólů založené na Arduino Mega.
Jako displej pro zobrazení skóre je použitý velký tablet, který je přes USB připojený k Arduinu. Použití USB snižuje počet kabeláže fotbálku. V obou brankách je jako snímač použitá laserová závora (laser v kombinaci s fotorezistorem). V rámci projektu vznikla i aplikace pro zobrazování skóre.
Jak zjednodušené probíhá přenos dat z fotbálku do tabletu?
//GameSketch.ino #define BAUD_RATE 115200 void setup() { ... Serial.begin(BAUD_RATE); // set baud rate for serial port } //Game.h #define GOAL_DETECTED_BY_SIDE_A false #define GOAL_DETECTED_BY_SIDE_B true //Game.cpp void Game::handleBallDetectors() { if(ballDetectorA->isGoal()) { Serial.print(GOAL_DETECTED_BY_SIDE_A); //send boolean value to identify the gate } if(ballDetectorB->isGoal()) { Serial.print(GOAL_DETECTED_BY_SIDE_B); } }
Jedná se pouze o zjednodušenou verzi kódu, který slouží pro představení principu komunikace. Celý kód si můžete prohlédnout na GitHubu Handsome.
Společnost Handsome do budoucna plánuje například doplnění fotbálku o statistiky a připojení na server.
Přeloženo z https://blog.arduino.cc/2016/03/14/smart-foosball-keeps-score-using-arduino-mega/ a mírně upraveno.
- Sledovač slunce s Arduinem - 23.3.2022
- Programovatelný kytarový pedál s Arduinem - 26.2.2020
- Arduino infračervený teploměr vytištěný na 3D tiskárně - 11.2.2020