Aleš
Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
AlešÚčastník
Mezi piny GND a VCC. Je možné, že při sepnutí relátka vznikne pokles napětí, a displej kvůli tomu zblbne. Kondenzátor by tomu měl zabránit. Případně zkusit externí napájení toho relé. Vzít např. nabíječku na mobil, odpojit VCC relátka od Arduina, a připojit ho na +5V z té nabíječky. GND nabíječky propojit s GND Arduina.
AlešÚčastníkV tom schématu chybí +napájení relatka. Kam ho máte zapojené? Na výstup 5V z Arduina? Zkuste k napájení toho relé přidat nějaký elektrolytický kondenzátor 500-1000mF/10V
AlešÚčastníkU modrého displeje je blbé, že když nechceš používat podsvícení (z důvodu šetření energie), tak na něm není nic vidět 🙁
AlešÚčastníkJeště R/W (pin5) na GND
AlešÚčastníkNěco je špatně v zapojení. Když má displej napájení, a nic na datových pinech, tak při vytočení potenciometru se na displeji objeví v prvním řádku černé obdélníky – viz obrázek (vytáhl jsem procesor z patice). Jestli tam obdélníky nemáš, tak je to špatně zapojené (napájení, trimr na kontrast).
Attachments:
AlešÚčastníkTak na to jsem zvědav. Až ti to bude fungovat, tak se prosím pochlub. Děkuji.
AlešÚčastníkProč to musí běžet na pinu D5? Druhý pin bude který (RX/TX)?
SoftwareSerial umí maximální rychlost 9600Bd. Takže jestli chcete vysílat 50x za sekundu, tak přenesete v jednom úseku 24 znaků (bez stopbitů a parity), a to nebude Arduino dělat nic jiného. Atd…
Napište, co to zařízení má vůbec dělat.AlešÚčastníkNo, to je pěkný nesmysl 🙂 🙂
AlešÚčastníkJe to možné. Některé funkce interpretuje linuxový překladač trochu jinak. Ale proč používáš příšerně starou verzi 1.0.5? Nejdřív nainstaluj novou verzi IDE!
AlešÚčastníkAsi by ti nejlépe poradil někdo, kdo se zabývá 3D tiskárnama. Já ti mohu jenom říct, že mám tento driver: http://www.ebay.com/itm/332037151999, k němu připojený podobný motor, a ten driver hřeje docela hodně. A to má o dost větší chladič.
AlešÚčastníkKupte toto:
http://arduino-shop.cz/arduino/947-arduino-usb-ttl-prevodnik-1423599442.html
a do ESP nahrajte firmware podle stránek
http://xanadu.khnet.info/esp8266.php
Jinak to nerozchodíte. V nových ESP8266 bývá v poslední době nahrané cokoliv, jenom ne použitelný firmware.AlešÚčastníkV NOVÉM ESP8266-1 je bohužel nahrané cokoliv. Mám jich asi 6ks, a jenom jedno mi nějak odpovídalo na AT příkazy. U ostatních jsem vůbec nezjistil, co je v něm nahrané. Jestli AT fw, nebo nějaký NodeMCU. Takže když přijde nový, tak do něj automaticky nahrávám odzkoušený fw, aniž bych ztrácel čas zkoušením, co v něm vůbec je. V ESP8266-12 V3 bylo myslím dokonce nahrané blikání LEDkou 🙂
AlešÚčastníkWEBserver na Arduinu MEGA udělat půjde. Na internetu se toho najde spousta.
V BR@Y terminálu je potřeba dole zaškrtnout CR=CR+LFAlešÚčastníkProhlížet údaje z DHT senzoru přes prohlížeč jde. Nejjednodušší asi bude použít server třetích stran, např. Thingspeak. Potom to vypadá např. takto:
https://thingspeak.com/apps/plugins/24693AlešÚčastníkTo: Zbyšek Voda
Připojit na TX0 a RX0 jde jedině v případě, že se dá vytáhnout procesor z patice. Jinak to nepůjde. Když ho budete držet v resetu, tak piny procesoru, které jsou připojené na RX a TX budou signály někam stahovat (0 nebo 1). Zkoušel jsem i do MEGA nahrát program, který převádí RX/TX0 na RX/TX1. Potom to sice jako převodník funguje, z terminálu se dají zadávat AT příkazy a ESP na ně odpovídá, ale flashnout FW přes to nejde. Zřejmě vadí zpoždění, které vzniká při převodu z jednoho TX/RX na druhý.AlešÚčastníkChcete nahrát firmware do ESP8266 přes MEGA? To nejde. Musíte použít převodník USB-TTL.
AlešÚčastníkJá to psal hned na začátku. Začněte s prázdným phpBB. Do starých témat už stejně nikdo nic nepíše, a nová témata se rozjedou na phpBB.
AlešÚčastníkNa pinech 5 a 6 je PWM 1kHz, na 9, 10, 11, a 3 jenom 500Hz takže by to teoreticky fungovat mohlo. I když mi teď osciloskop ukazuje na UNO jenom 977Hz 🙁
S tím zapojením kondenzátoru v bázi tranzistoru jsi měl pravdu. Napětí je stejné, mění se jenom šířka pulzů. Zajímavé ale je, že když ten kondenzátor vyhodím, tak se mi ventilátor z PC při některých hodnotách PWM netočí (zřejmě když jsem na nějaké harmonické frekvenci oscilátoru větráku), kdežto s kondenzátorem se točí plynule.
AlešÚčastníkMyslím, že by to mělo fungovat. Tady je to za nějakých 125Kč, tak to kupte. To zase není tolik peněz. http://www.ebay.com/itm/172379919799
AlešÚčastníkJe to úplně jedno. V tomto zapojení nemá zesilovací činitel žádný vliv. Vy jste z Prahy?
AlešÚčastníkTranzistor jsem použil první, který mi přišel pod ruku. Nějaká 2SC2222, ale dá se použít jakýkoliv NPN tranzistor s minimálním napětím 12V. V původním schématu je BD139, což je tranzistor s trochu větším vykonem. Odpor 1k do báze, a kondenzátor 1uF/35V
AlešÚčastníkDo jaké teploty to měří? V tom návodu píšou do 370″C. Není to málo?
AlešÚčastníkNevím, jestli se v tom někdo vyzná. Naházel jsem tam jenom součástky, a nijak to neupravoval.
https://circuits.io/circuits/3818226-power-supplyAlešÚčastníkTak jsem si zkoušel na circuits.io nasimulovat to první schéma s jedním tranzistorem, a jak jsem předpokládal, nefunguje. Ani se zátěží na výstupu. Zkusil jsem tedy jiné schéma, a to celkem funguje. Nedávno jsem ho použil k řízení PC ventilátoru Arduinem. Jenom je potřeba zmenšit kondenzátor z 10uF na 1uF. I průběh napětí je celkem lineární.
Attachments:
AlešÚčastníkHezkýý, a ukazuje to to, co má? Já to circuit.io snad budu muset také zkusit, co to umí 🙂
AlešÚčastníkPůvodní schéma vyzkoušejte. Není to zase tolik práce to sestavit. S těma tranzistorama by to šlo nějak takto:
Attachments:
AlešÚčastníkKdyž chce, tak tu hodnotu otevření klapky číst může. Výstup byl tuším 0-10V, takže by stačil udělat odporový dělič. Zapojit 2 odpory do série, např. 4k7. Jeden konec na zem, na druhý konec signál z klapky, a prostředek na analogový vstup Arduina.
To schéma převodníku by fungovat mohlo, jenom ten kondenzátor 1uF mi přijde málo. Bude potřeba s tím trochu laborovat. Ovládání bude analogWrite(), jak píšete.
Já osobně bych tam dal 4 tranzistory na 4 piny arduina, a nastavil na nich napětí 2,5V, 5V, 7,5V a 10V. Takže klapka by se otevírala 0-25-50-75-100% podle toho, který tranzistor by sepnul. Vyhnete se problémům, že ten převodník bude dělat nějaké kraviny, a klapka bude kmitat sem-tam, protože jednou bude na kondenzátoru 5V, a za chvilku 5,5V, což se u takto jednoduchého převodníku a řízení pomocí PWM dá celkem očekávat.
A jestli je to s tím kouřením tak, jak píše posjirka, tak bych ještě připojil čidlo MQ135, které by zjišťovalo jestli kamna kouří, a podle toho by otevřelo, nebo přivřelo klapku 🙂AlešÚčastníkA potřebuješ tu klapku otevírat proporcionálně, nebo by ti stačilo otevřeno/zavřeno?
AlešÚčastníkJednoduše. Do Y pouštíš 0-10V, a klapka se otevírá od 0 do 100%. Takže když do Y pustíš 3V, otevře se klapka na 30%. Zpětné hlášení polohy funguje tak, že podle otevření klapky je na tom výstupu napětí 2-10V podle úhlu otevření klapky. Připojení k Arduinu bude trochu složitější. Budeš muset vyrobit pomocný regulovatelný zdroj 0-10V ovládaný PWM z Arduina.
K čemu to má sloužit?AlešÚčastník -
AutorPříspěvky