lieg
Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
schamann
ÚčastníkTech 60V jsem trochu neuvazene prestrelil, zatim jsem se setkal v realnem svete max 36V (plne nabite li-neco baterky na elektrokole davali malicko pres 40V) obvykle se pohybujeme na autobaterkach na 12-24V. ume v labaku mam zdoj max 30V takze ten pomer 1:10 jsem mel spravne.
Mimochodem neni to odpoved uplne na to co mne zajimalo, z vasi odpovedi usuzuji nasledujici: pokud bude na vstupu vice nez 5V pak mi vzdy vrati 1023. tzn i kdyz tam privedu 60V tak budu mit hodnotu 1023, budiz. tomu rozumim, otazka je do jake hodnoty vstupniho napeti (bez delice) to bude ochotne merit nez se to odporouci?Kazdopadne diky za upozorneni.
Co se zdroje tyce tak nekolik informaci:
jak jsem zminil vyse jedna se o sledoani parametru v aute. takze napajeni je jasne, ale lidi jsou jen lidi, neni problem prepolovat baterku, takze ocharana proti otoceni +/- predpokladam nejaka dioda to zvladne, jenze kdyz jsem kolikrat videl ze nekdo na aute svarel vejfuk a neodpojil baterku docela bych se bal ze mi to moje zarizeni odpoali. Dalsi veci je ze jedina moznost jak komunikovat s autem je gprs, taze tam mam i modem. v tuhle chvili mam nejaky SIM808 ale bezi na 5V+ potrebuju to uzivit alespon po nejakou dobu i ze zalozni baterky 3,7V. tuhle baterku potrebuju zaroven nabijet z toho hlavniho napajeni 6-50V.
no navic jak jsem psal nechci pouzivat klasicke arduino a moduly, protoze konstrukcne nevyhovuji.
Takze abych to srhnul, SW mam hotovej, komponenty mam taky, ale nemam zdrojovou cast. a jelikoz se necitim v teto oblasti technicky dostatecne vzdelany, hledam nekoho kdoby mis tim pomohl.
ono nejak zbastlit napajeci cast s LM317 nebo 2596 zase neni uplne nemozny, ale nechci aby mi to zbytecne topilo, nebo melo nejaky jiny mouchy… a navrhnout plosak v Eagle taky docela zvladnu, ale presto se tady necitim ve svých vodách.Zbyšek Voda
ÚčastníkDobrý den,
máte dobře nastavenou rychlost komunikace v sériovém monitoru?
Kdyžtak sem prosím nasdílejte kód a zkusíme to nějak pořešit.Aleš
ÚčastníkKonzultace s jedním člověkem vede většinou vždy jenom jedním směrem. Konzultace na internetovém fóru s více lidmi většinou poskytne více směrů, a více řešení.
S tím prvním asi neporadím, protože je málo vstupních údajů (o jaké zařízení se jedná, a co má dělat).
K druhému problému: Do analogového vstupu můžete pustit napětí max. 5V. Potom se dá měřit napětí 0 – 5V. Tento rozsah se rozdělí na 1023 hodnot, tzn. největší přesnost je 0,00488V. Odporový dělič je jedno ze správných řešení. Ale ve vašem případě zvolený poměr 1:10 správný není. Takhle vám to měří od 0 do 50V, co je nad 50V už ukazuje jenom hodnotu 1023 (tedy 50V). Je potřeba ten poměr odporů změnit na 1:12, tedy odpory např. 10K/120K, aby jste se dostal na těch max. 60V. Potom to násobit 12x. Odpory musí být co nejpřesnější.schamann
Účastníkv pohode, nasel jsem skoro vsechno co jsem potreboval, programuju uz 20 let veci pro windowsovsky srvery. Tohle je trosku jina kategorie a vzdycky se mi osvedcilo, ze par hodin konzultaci s odbornikem je uzitecnejsi nez 2 semestry na vejsce. jedna se mi o nejake technicke konstrukcni reseni a jeden nemuze byt odbornik na vsechno.
Mam li byt trochu konkretni jde mi o prevod prototypu do seriove vyroby, tzn vyber spravneho typu procesoru mimo standartni arduino platformu, vyreseni napajecich obvodu a slusny navrh plosaku s krabici, tady se proste nepohybuju, ale verim, ze by se tu mohl najit nekdo rozumnej kdo s timhle ma nejake zkusenosti.
Druha konkretni vec, a tady uznavam, ze jsem nestudoval svuj Mega doodrobna, a asi bych to v datasheetu nasel, potrebuju zmerit jake vlastne je vstupni napeti pred zdrojem ocekava se neco mezi 6 – 60V predpokladam ze pokud to pripojim primo na analogovy vstup tak to asi odpalim, talze to zatim resim pres odporovy delic 1:10 a pak to zase vynasobim 10. spis mi jde o to jestli je to spravne, nebo se to dela jinak, a nebo fakt muzu pripojit na analog 60v rovnou?Aleš
ÚčastníkJestli potřebuješ k Arduinu konzultace, a nestačí ti to, co najdeš na internetu, tak to raději vzdej. Sorry, ale nedalo mi to.
posjirka
Účastníkcesta k poznání je stejně důležitá jako výsledek …. bastlení zdar
posjirka
Účastníkhlavně že se an to přišlo … gratuluju
Bublina6
ÚčastníkDíky za Tvůj čas a rady, ale chyba byla na mé straně – na první pohled neviditelná prasklina na plošném spoji 🙂
kominicek
ÚčastníkTak už jsem si a to chvilku udělal. Mám klon jak jsem zjistil, ale podařilo se mi sehnat ovladace které funguji a včera uz to slapalo. Ten pád opravdu nejspíše způsobil zkrat na desce, mel jsem tam spatne pripojeny bluetooth modul.
posjirka
Účastníkviděl bych to na špatný řadič USb nebo zkrat na desce.
Ještě se podívej jeslti máš originál, nebo klon s Ch340g …alexejzenaty
ÚčastníkSamotné arduino pad ani windows nezpůsobí, nejspíše půjde o vadnou desku z výroby. Zřejmě zkrát.
alexejzenaty
ÚčastníkAhoj, zkusíl jsem nahrát tvůj kod na uno s TFT, a mne se vše zobrazí obráceně. Jako odraz v zercádle. Mohl bys mi poradít, čímto je? Děkují
TenMatheuS
ÚčastníkDěkuju moc všem, mám co jsem chtěl. 🙂
posjirka
Účastníkjen taková ukázka co se s tím dá dělat:
http://arduino.sk/viewtopic.php?f=3&t=158&sid=981171771b9260b43407becd96a2e9d7posjirka
Účastníkno viděl bych 3 možné cesty:
1. vykašlat se na arduino a jít analogovou cestou:
je to jednodušší , bez programování a není tam co pokazit (kromě síly vstupního signálu)
2. jít cestou analýzy audio signálu (tady je lepší použít třeba Arduino Zero nebo něco s vyšším výpočetním výkonem, je třeba dost vzorků pro analýzu a následně to projít).
http://www.instructables.com/id/Arduino-Processing-Audio-Spectrum-Analyzer/
3. použij arduino jako doplněk k PC, ze kterého hudbu přehráváš. Použitý plugin v PC je schopen vše zanalyzovat a poslat data do Arduina, který by fungoval jako spínač pro konkrétní světla:
http://www.instructables.com/id/How-to-Make-LEDs-Flash-to-Music-with-an-Arduino/?ALLSTEPS
http://www.instructables.com/id/Arduino-RGB-LED-Music-Lights/?ALLSTEPSposjirka
Účastníkpodle mě je problém ve 2 stupních:
1. proč znovu v každé smyčce LOOP inicializuješ LCD? – za mě vypustit stačí v SETUP
2. Na co potřebujeě refresh 100ms myslím si že 1 – 5s jsou úplně v pořádku, takže ten delay(100); změň na delay(2000);add.1. při inicializaci se ti smaže celý text na LCD zbytečný rušivý element
add.2. 100ms = 10 Hz obnovovací frekvence + doba měření teploty to oko ztěží zareagujeposjirka
Účastníksorry za opožděnou reakci (dovolená). Já takto občas něco programuju a funguje mi to v pohodě.
Zkusím to popsat bod po bodu a projdi si to taky tak. Přes SEEEDUINO (klon Duemilanove) budu programovat klon Arduino MINI PRO.
1. přes USB kabel propojím SEEEDUINO s PC
2. vyberu FILE – EXAMPLES – ARDUINOISP
3. vyberu TOOLS – BOARD – Arduino Duemilanove w/ATMEGA328
4. vyberu FILE – UPLOAD
5. až dojede do konce odpojím od PC
6. v SEEEDUINO dám kondenzátor 10uF/16V mezi reset (+) a GND (-) – kvůli automatickému resetu
7. propojím drátky SEEEDUINO – MINI
+5V – +5V
GND – GND
D13 – D13
D12 – D12
D11 – D11
D10 – RESET
8. v programu Arduino IDE vyberu FILE – EXAMPLES – 01.BASIC – BLINK
9. vyberu TOOLS – BOARD – ARDUINO MINI W/ATMEGA328
10. přes USB připojím SEEEDUINO s PC
11. vyberu FILE – UPLOAD
12. hotovo ….Zbyšek Voda
ÚčastníkDobrý den,
asi nejjednodušší je pomocí mikrofonu zjišťovat hlasitost přehrávané hudby a podle toho blikat – odkáži vás například sem. Čtení „hlasitosti“ probíhá na na analogových pinech.Nebo můžete analyzovat frekvence, které vaše přehrávaná hudba obsahuje a podle toho blikat ledkami apod. To můžete udělat například pomocí nějaké knihovny implementující FFT. Zkuste se podívat na google, určitě něco najdete 🙂
Aleš
ÚčastníkZkuste jinou knihovnu pro LCD:
NewliquidCrystal_1.3.4.zip (https://bitbucket.org/fmalpartida/new-liquidcrystal/downloads)Bublina6
ÚčastníkDíky, řešení mého problému jsem tam ale nenašel. Veškeré požadavky co jsou v článku napsány, tak splňuji…
posjirka
Účastníkprostuduj si toto:
https://pihrt.com/elektronika/295-arduino-icsp-programatorposjirka
Účastníkpředpokládám, že bylo myšlno spíš jiné řešení, než stávající. T5eba pomocí GSM modulu = prozvoněním tohoto telefoního čísla, nějákým jiným ze seznamu by se otevřela brání … chápu to správně?
Aleš
ÚčastníkKupte si nový ovladač. Krabici s Arduinem by se mi asi nechtělo tahat v kapse, nehledě na to, že by v tom byla baterka asi jen na pár dní 🙂
Jumbo
ÚčastníkOk už jsem to vyřešil odporem s led diodou (aspoň vidím, kdy vypadne šťáva.
Díky za rady 🙂
BlindP
Účastník„Pokud odpojíte digitální I/O pin od všech komponentů a čtete na něm digitální hodnotu, může se stát, že bude výstup vracet náhodně LOW nebo HIGH. Může za to citlivost tohoto vstupu, který při měření detekuje i magnetický šum v jeho okolí. Této vlastnosti se občas využívá při generování náhodných hodnot, ale v našem případě je nežádoucí. Kvůli tomu zde máme pull-down rezistor, který zajistí „uzemnění“ digitálního vstupu.“
https://bastlirna.hwkitchen.cz/arduino-zaklady-4-digital-read-serial/
Aleš
ÚčastníkMusíš ten vstupní pin uzemnit přes odpor 4k7-10k. To ti zaručí, že na něm bude LOW. Příchozí data teprve vyvolají HIGH úroveň.
cingelroman
ÚčastníkDobry den, myslim si ze graf pro ml8511 ma chybne popisky. Hodnota od 0 do 15 neni intenzita v mW/cm^2 ale UV index a to neni to same. 1 mW/cm^2 se nerovna 1 UV index. Podle ruznych servru je 1 UV index = 25mW/m^2 coz je vlastne 0.0025 mW/cm^2
game1men
ÚčastníkProsím o pomoc jestli jsem to náhodou někde nevyzkratoval(sice to už mám vyškrábany a vivrtany ,ale furt lepší než přijít o arduino).Uploaduju schéma z programu fritzing v jednom je pcb a v druhým je to seskládany na nepájivém kontaktním poli.
Attachments:
letakp
ÚčastníkTak ten kód, jenom jsou tam pro čas i sekundy, ty být nemusí, a místo toho nějaký znak pro zobrazení svitu LED a teplota je místo z čidla externího braná z DS3231.
Tak kód mi nejde vložit, nevím proč, pořád to píše err 403
-
AutorPříspěvky