Aleš
Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Aleš
ÚčastníkDivím se, že u tohoto:
http://arduino-shop.cz/arduino/1005-arduino-bluetooth-modul-hc-05-1427822941.html
také nenapsal, že je to WiFi, když to běží na 2,4GHz 🙁Aleš
Účastníkto posjirka: Superkondenzátorů 50F/2,7V tady mám plnou krabici, a nějak mě nenapadá, co s nima.. Nemáš nějaký nápad na jejich využití?
Aleš
ÚčastníkŠly by s tím nabíjet LiXX baterky. Na ně by tento způsob nabíjení seděl.
Aleš
ÚčastníkMěří se to na bočníku 0,1ohm, takže při 2A na něm bude úbytek 0,2V. To by snad mobilu vadit nemuselo, i když jsem se setkal s tabletem, který pod 5V nenabíjel 🙁
Mimochodem, díval jsem se na ten program nabíječky z odkazu výš (http://www.allaboutcircuits.com/projects/create-an-arduino-controlled-battery-charger/). Na ničení NiMh akumulátorů dobré. Nabíjení ukončuje při napětí 1,6V a ne podle ΔV, jak se má nabíjení u těchto článků ukončovat. Ještě že tam má alespoň kontrolu teploty, protože jinak by mu při tom proudu, který tam má nastavený, polovina nabíjených článků vybouchala. To už rovnou může vzít zdroj 1,6V a k němu připojit akumulátor ;-( Jediné „přínosné“ je to měření rozdílu napětí pomocí 2 analogových vstupů.Aleš
ÚčastníkMožná by šlo použít toto:
INA219
Bohužel mi ještě z číny nepřišel, takže zkušenosti s tímto obvodem nemám. Ale podle datasheetu by to mělo umět měřit proud docela přesně.Aleš
ÚčastníkAleš
ÚčastníkPetře, Ethernet shield nebo ethernet modul W5100 používá MOSI a MISO signály, což je něco jiného, než sériová linka. I tak, kdyby bylo třeba, tak si můžeš vytvořit klidně i několik Software Serial portů.
Aleš
ÚčastníkKde byl problém?
Aleš
ÚčastníkJá jsem jich testoval 6ks z ebay, zapojené najednou do Arduina. V mikrotenovém sáčku ponořené do vody. Čidla ukazovala od 20 do 22°C. Mám ještě z dřívější doby jedno čidlo od Dallasu, kupované u Farnella, a to používám jako referenční. I když také nevím, jestli ukazuje správnou teplotu 😉
Aleš
Účastníkje hezké když ty čínské klony ukazují teplotu na 0,1°C, když mají toleranci větší než +-1°C 🙂
Aleš
ÚčastníkJestli odpovídá obrázek z ebay, tak při pokusech musíš dodržet v programu toto:
#define LCD_RST A4
#define LCD_CS A3
#define LCD_RS A2
#define LCD_WR A1
#define LCD_RD A0#define LCD_D0 8
#define LCD_D1 9
#define LCD_D2 2
#define LCD_D3 3
#define LCD_D4 4
#define LCD_D5 5
#define LCD_D6 6
#define LCD_D7 7Každý displej shield je zapojený trochu jinak, některé používají A1 až A5, nebo různě přeházené. Potom se to chová tak, jako vám. Nic to neukazuje.
Takže v testovacích programech používat toto nastavení, a potom hledat různé knihovny, až se to s některou chytne.Aleš
ÚčastníkBaterku jsem myslel jenom na vyzkoušení. Tím se zjistí, kudy se to rušení do arduina dostává.
Aleš
Účastník1. Stáhněte si knihovnu Adafruit_TFTLCD
2. Změřte si, kam máte zapojené signály. Já mám např:
#define LCD_CS A3 // Chip Select goes to Analog 3
#define LCD_CD A2 // (RS)Command/Data goes to Analog 2
#define LCD_WR A1 // LCD Write goes to Analog 1
#define LCD_RD A0 // LCD Read goes to Analog 0
#define LCD_RESET A4 // Can alternately just connect to Arduino’s reset pin
3. Zjistěte si, jestli je na displeji opravdu řadič ili9488 jak píšou. Já tam mám ili9341
Hrál jsem si s tím asi 3 dny, než jsem ho rozchodil. Postahoval jsem snad všechny knihovny, které na internetu jsou, ale nakonec se to podařilo 🙂Attachments:
Aleš
ÚčastníkZkoušel jste ta arduina napájet z baterek? Jak se to bude chovat?
Aleš
ÚčastníkTady je ještě fotka, jak to vypadá „uvnitř“
https://drive.google.com/open?id=1lWfzJHd_2edhpwUWlm6gwcRe_ylo1elI8QAleš
ÚčastníkPošli mi SZ. 10 minut teď hledám, jak se to dělá, a nenašel jsem. Nebo mi napiš na afilip zavinac wo tecka cz
Aleš
ÚčastníkDesku si kupte jakou chcete, jestli UNO nebo MEGA. Mega je jenom o pár korun dražší, a už se mi stalo, že jsem se do UNA s programem nevešel, a musel jsem ho vyměnit za MEGA. Hodiny – buď DS3231, nebo ESP8266 a čas stahovat z NTP serveru přes WiFi.
Jako čidla bych použil BME280. Umí teplotu, vlhkost i tlak, a máte to všechno v jednom, levně, a docela přesně.
Displej je na vás. Já jsem použil 2.4″ TFT LCD displej, a potom to vypadá takto:
https://drive.google.com/open?id=0B7XOvzuvJTLKMndXc2U0TmprOFkAleš
ÚčastníkO to ani nejde, že stojí 30kč. Ono by to fungovat mohlo, ale páčka má výchylku 50″ (25+25), je moc krátká a potenciometr 10k (5+5). Tím se toho moc nastavit nedá. Ale mechanicky to není špatně udělané. V hračkách je většinou něco podobného, ale větší výchylka, a delší páčka. Proto jde nastavit i nějaká poloha mezi středem a dorazem.
Aleš
ÚčastníkZkoušel jsem toto:
http://www.ebay.com/itm/162200559397
A to je naprosto nepoužitelné. Dráha potenciometru je tak krátká, že funguje spíš jenom jako on/off Nastavit něco mezi je takřka nemožné.Aleš
Účastník🙂
Já jsem to neprogramoval. Kroky jsem použil z hotového programu. Jenom jsem doplnil ovládání a ty věci okolo.
Dálkoměr měří jenom před krokem dopředu, jestli ho může udělat, jestli před ním není překážka. Potom měří vzdálenost stále dokola když stojí, a nic nedělá. Takže když dám před něj v tu chvíli ruku, tak udělá krok dozadu. Chůzi ovládám přes BT z telefonu. Chci ještě dodělat joystick s vysílačem z druhého arduina, ale nemám joysticky. Budu muset vykuchat nějaké dálkové ovládání od nějaké hračky 🙁Aleš
ÚčastníkTak to spíš 🙂
Ten hexapod je vlastní výroba, nebo koupené jako stavebnice?https://forum.arduino.cc/index.php?topic=4705.0
Tady píšou, že příkazem servo.read() se přečte jenom poslední hodnota, která byla do serva odeslaná. Skutečnou pozici serva prý přečíst nejde. Píšou, že by se musela udělat nějaká mechanická úprava – vytáhnout ze serva drát od potenciometru.Aleš
ÚčastníkNějak si nedovedu představit, jak může hexapod zakopnout? 🙂 Já mám tohoto robota: https://drive.google.com/open?id=0B7XOvzuvJTLKXzE2YjREWE52QVU a v něm ta nejlevnější serva SG90. Serva jsou připojena přímo na Arduino Nano. Nikdy se nestalo, že by servo nedošlo do nastavené polohy. To by spíš něco prasklo. Jak jsem se do serva díval, tak je tam na motorek přivedené napájení, a na motorku je převodovka z několika plastových koleček. Myslím, že by asi prasklo některé z koleček, kdybych nohu nějak zablokoval.
Vám se stává, že servo nedojde na zadaný úhel?
Tady je ještě video: https://youtu.be/d0lvegUDVYEAleš
ÚčastníkŘekl bych, že to nejde. Ale podle mne, když si někam nastavíte servo, tak ho tam máte, a víte, kam jste si ho nastavil. Nebo ne?
Aleš
ÚčastníkNa AliExpressu nenakupuju, protože se mi nechce zadávat bůhvíkomu údaje o mé platební kartě. Na eBay se to dá koupit za stejnou cenu, většinou ještě levněji než na Ali. Poštovné je také na eBay většinou zdarma (čínskou poštu dotuje stát, proto si mohou dovolit prodávat za 1$ včetně poštovného). Když něco koupeného na eBay nepřijde, nebo přijde nekvalitní/poškozené, tak číňan bez řečí pošle peníze zpět. Když se cuká, tak peníze vrátí PayPal.
Aleš
ÚčastníkZkus to prohodit takto:
if(digitalRead(PMS_PIN) == HIGH){
if(!counted){
counted = true;
hits++;
}
} else {
counted = false;
}digitalWrite(LED_PIN, digitalRead(PMS_PIN));
}rpm = (rps*60);
lcd.clear();
lcd.print(„Vitr: „);
lcd.print(0.3142*rpm*0.06);
lcd.print(“ km/h“);
}(závorky jsem nepočítal)
Aleš
ÚčastníkA ta IR brána snímá otáčky čeho?
Aleš
ÚčastníkTady máš potom návod, jak se to kalibruje 🙂
Aleš
ÚčastníkLepší je koupit tohle:
http://www.hadex.cz/t114-anemometr-k-meteostanicim-wh1080-a-wh1090/
Program je potom už dost jednoduchý 🙂Aleš
ÚčastníkKonzultace s jedním člověkem vede většinou vždy jenom jedním směrem. Konzultace na internetovém fóru s více lidmi většinou poskytne více směrů, a více řešení.
S tím prvním asi neporadím, protože je málo vstupních údajů (o jaké zařízení se jedná, a co má dělat).
K druhému problému: Do analogového vstupu můžete pustit napětí max. 5V. Potom se dá měřit napětí 0 – 5V. Tento rozsah se rozdělí na 1023 hodnot, tzn. největší přesnost je 0,00488V. Odporový dělič je jedno ze správných řešení. Ale ve vašem případě zvolený poměr 1:10 správný není. Takhle vám to měří od 0 do 50V, co je nad 50V už ukazuje jenom hodnotu 1023 (tedy 50V). Je potřeba ten poměr odporů změnit na 1:12, tedy odpory např. 10K/120K, aby jste se dostal na těch max. 60V. Potom to násobit 12x. Odpory musí být co nejpřesnější.Aleš
ÚčastníkJestli potřebuješ k Arduinu konzultace, a nestačí ti to, co najdeš na internetu, tak to raději vzdej. Sorry, ale nedalo mi to.
-
AutorPříspěvky