jifa
Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Aleš
ÚčastníkProč tak složitě? Proč tam nedáte rovnou něco takového:
Car adapterhcdady
ÚčastníkZdravím, tak ani po spoustu pokusů odrušení se mi to nějak nedaří a tak začínám přemýšlet o osciloskopu a chtěl bych se zeptat jestli něco takového
http://www.dx.com/p/dso112-color-2-4-lcd-touch-screen-portable-2mhz-oscilloscope-without-battery-389066#.VhVd7nrtmko
má vůbec smysl kupovat, protože jinak osciloskop já asi moc nevyužijiZa radu děkuji
hcdady
ÚčastníkZdravím tak po spoustech pokusů jen tak od boku co mi kdo poradil se mi to stále nepodařilo, začal jsem přemýšlet o osciloskopu a chtěl bych se zeptat myslíte, že něco takového
http://www.dx.com/p/dso112-color-2-4-lcd-touch-screen-portable-2mhz-oscilloscope-without-battery-389066#.VhVd7nrtmko
má vůbec smysl kupovat, protože já osciloskop moc nevyužiji
Za radu děkujidjvvv
ÚčastníkDěkuji moc za potvrzení mé doměnky,že je jedno zda pošlu instrukce,kód přes usb kabel nebo přes bluetooth,ale zjistil jsem jinou závadu proč mi to nešlo,měl jsem modul zapojený podle jiného článku na pinech 2,3 a použil jsem (knihovnu,příkaz):
#include <SoftwareSerial.h>//
SoftwareSerial mySerial(2, 3); // 2-RX, 3-TXJen s tím,že nevím proč či jak ale na pinech pro rx a tx to funguje (0,1 pin) ale na 2,3 ne. Možná budu muset vložit odpory na ten jeden pin.
Zbyšek Voda
ÚčastníkDobrý den.
Můžete si představit, že bluetooth spojení se (většinou) u Arduina chová tak, jako by tam žádný bluetooth modul nebyl a Arduino přijímalo data přes sériovou linku.Každá mobilní aplikace bude mít asi ovládání trochu specifické, veskrze se ale bude jednat o odesílání nějaké sekvence čísel, popřípadě znaků.
Konstra, kterou posíláte vlastně jenom říká, že se do incomingByte uloží byte přijatý přes sériovou linku.
Mějme nějakou modelovou aplikaci – například jednoduchý joystick. Při směru nahoru pošle byte s hodnotou ‚u‘, při směru dolů ‚d‘, při směru doleva ‚l‘ a doprava ‚r‘. Vy pak v Arduinu budete na přijetí těchto znaků čekat. Například:
if(incommingByte == 'u'){ jedNahoru(); }
Takto si například můžete udělat jednoduché autíčko.
Asi nejjednodušší na začátek bude, když si do mobilu stáhnete nějaký Bluetooth Terminál – myslím, že mi dobře fungoval třeba tento: Bluetooth Terminal. Ten jenom odešle znaky, které mu zadáte.
V terminálu se připojíte k vašemu bluetooth modulu a pošlete například znak ‚a‘. V tu chvíli by se měl tento znak uložit do proměnné incommingByte.
Různé aplikace pro bluetooth komunikaci budou fungovat podobným způsobem. Jakou konkrétní sekvenci posílají najdete většinou v jejich dokumentaci.
Podrobněji se bluetooth věnuji ve článku Propojujeme Arduino s jinými zařízeními. Tam také popisuji hodně zajímavou aplikaci SensoDuino, která umí posílat data z mobilních senzorů přes BT do Arduina.
Lucas
ÚčastníkJak se to vezme. Fungovat by to asi fungovalo, ale jde mi i o efektivitu. A linearni regulator na tom zrovna dobre neni. Jelikoz prebytecne napeti premenuje na teplo, mel by v tomto pripade ucinnost cca 40 %. Chtel bych se dostat alespon na 80 %. Proto ten step-down menic…
djvvv
ÚčastníkPokud se nemýlím měla by postačit regulace s LM317.
Aleš
ÚčastníkV zadání není moc údajů. „Přijímače nebudou daleko od sebe“, jak často budou komunikovat, jestli budou komunikovat všechna najednou, jaká je potřeba spolehlivost, atd.
Budou tak blízko, že by se mohly navzájem ovlivňovat? Nemohlo by být několik přijímačů na jednom Arduinu? Nedala by se použít jiná komunikace než nespolehlivé IR?
Navrhovaná I2C sběrnice je sice použitelná, ale jenom na pár metrů při jednom kabelu. Pokud napojíte několik delších paralelních kabelů, tak to přestane fungovat. Maximální kapacita vedení může být 400pF při snížení komunikační rychlosti na minimum. Zkusit omezit počet Arduin, která budou přijímat IR signál.
Další řešení jsou asi ethernet – celkem spolehlivé, nebo WiFi (ESP8266). Případně popřemýšlet, jestli je potřeba ten IR přenos, jestli by nebylo možné se napíchnout přímo do vysílače toho IR signálu.
Pro příjem IR signálu se používá něco jako SFH506, což je IR přijímač, ze kterého už leze přímo digitální signál, ořezaný od nosného kmitočtu. Možná by stálo za to vyzkoušet, na jak dlouhý kabel by se dal připojit, aby z něj bylo ještě možné přečíst správné údaje. Řekl bych, že to bude větší vzdálenost, než komunikace po I2C sběrnici mezi Arduinama. 🙂BlindP
ÚčastníkAno zůstal by svítit pokud by millis přetekl během svícení. Možná pomůže přidat OR millis() < previousMillis.
Dan
ÚčastníkTaké jsem nešťastným majitelem vzhledově stejného typu. ID displeje mi to vyčetlo 0xC505 a nefunguje mi s ním zatím žádná z knihoven. Nicméně funkční zřejmě je, speciální program dokáže displej zaplnit barvou, postupně a pomalu přepisováním vnitřního adresovacího prostoru, ale to je asi tak vše. Mám ten typ vpravo nahoře, bez té drobné součástky uprostřed desky. Tak na mne jen smutně bíle svítí a nic s ním nesvedu.
Dan
ÚčastníkV první chvíli mne napadlo také I2C, což se mi zdá nejelegantnější. viz: https://www.arduino.cc/en/Tutorial/MasterWriter
Dan
ÚčastníkDobrý den, na piny 8-10 by standardní bootloader sahat neměl, zvláštní problém. Mi nic takového atmega328p nedělá. Můžete zveřejnit zdrojový kód, typ arduina a popsat způsob jeho připojení? Koneckonců by to mohlo být i příliš měkkým napájením, bez bližších podrobností ale víc nevím…
Dan
ÚčastníkJednou za čas proměnná v millis() přeteče a začíná čítat opět od nuly. Pokud se nemýlím, uvedený příklad s tím vůbec nepočítá a poté by podsvětlení displeje zůstalo svítit až do dalšího stisku klávesy…
Dan
ÚčastníkNa takovéto jednoduché zadání navrhuji koupit si miniaturní modul s attiny85, který má zároveň i usb port (vypadá jako flashdisk – je to pohodlné řešení pro naprogramování pomocí IDE) a k němu dva moduly relé (jedno bude spínat směr vpřed, druhé směr vzad – tyto moduly mají tranzistorový či opto spínač cívky, takže je lze zapojit přímo na výstup attiny85). Ty moduly vybírejte ovšem takové, aby měly proříznutý plošný spoj kvůli izolaci mezi napětími cívky a kontaktů. Čas navrhuji počítat v programu obyčejným čítačem, odladění jistě nebude problém. Modul attiny85 má 5 i/o pinů, takže je rezerva i na případná dvě tlačítka, kterými si lze za provozu měnit časování bez připojování k počítači, a jednu led diodu indikující počtem bliknutí nastavený čas. Nastavené časování lze jednoduše ukládat do vnitřní eeprom paměti čipu, takže nebude po případném odpojení napájení zapomenuto. Náklady na toto řešení jsou kolem stovky, plošný spoj žádný, moduly se jen propojují drátky.
djvvv
ÚčastníkAhoj v případě brždění,velkého namáhání,použití silných motorů bych možná volil nějaký ten regulátor pro rc autíčka mám pro příklad autíčko s regulátorem tazer T15.jeho specifikace v angličtině :
Forward:Yes
Reverse:Yes
Brake:Yes
Time Delay Brake:Yes
Continuous Maximum Current:250 amperes
Input Voltage:4-cell (4.8 volts) to 7-cell (8.4 volts) DC Ni-MH 2S (7.4 volts) Li-Po
PWM Frequency:2kHz
Overload Protection:Yes Thermal
Full On Resistance:0.0014 ohms
Cells w/BEC:5V DC, 1 amp max.
Motor mám Johnson typ 540 je to silný motor který se používá i do aku vrtaček.
Zatím jen mám problém to oživit a ovládat,mám podezření,že se mi ten regulátor porouchal,nebo že neposílám signál správné frekvence.Serva jsou ovládána pwm 1-2 ms.tomig
ÚčastníkDíky. To jsem včera našel nezávisle taky.
Ale ta cena >500 Kč je celkem smutná 🙁BlindP
ÚčastníkAhoj, našel jsem tohle – https://hallard.me/max31865/
AmigA
ÚčastníkHello všem!
Koupil jsem si 2.4″ TFT LCD Shield a nemohu k němu najít schéma zapojení.
Je na něm http://www.mcufriend.com ale stránka je nedostupná.
Existuje více variant, já mám tuto: http://i.imgur.com/Nj2jYfz.jpg
Googlil jsem několik dní a nic nenašel.Má někdo z Vás schéma zapojení?
kejlicz
ÚčastníkDíky za info. Já jsem to už zapojil. Jako vodiče jsem použil klasický ethernetový kabel a při délce 10 m nejsou vůbec žádné problémy.
MartinCE
ÚčastníkDobrý den,
nedávno jsem také řešil podobný problém.
Čidla pracují se sběrnicí One-wire. Na jednom webu jsem se dozvěděl, že maximum je 100m na jiném 60m.
Na delší vzdálenost bych doporučil kroucenou dvoulinku a galvanické oddělení…
Na svém projektu jsem si vystačil s 1m dlouhým kabelem, který byl u čidel.Martin
BlindP
ÚčastníkAhoj, zkus použít funkci Millis pro časování viz příklad „BlinkWithoutDelay“.
const int ledPin = 13; const int tlac = 7; unsigned long previousMillis = 0; const long interval = 5000; void setup() { pinMode(ledPin, OUTPUT); pinMode(tlac, INPUT); } void loop() { if(digitalRead(tlac) == LOW) { previousMillis = millis(); digitalWrite(ledPin, HIGH); } unsigned long currentMillis = millis(); if(currentMillis - previousMillis >= interval) { digitalWrite(ledPin, LOW); } }
Po stisknutí tlačítka sepne led a po 5 vteřinách zhasne.
B.Boban
ÚčastníkAhoj mohl by si prosim poskytnout odkaz na knihovnu OneWire co pouzivas? mam v planu k Attiny pripojit to same cidlo a jeste modul 433MHz a pak to posilat do UNA a teplotu zobrazovat na displeji. Pripadne kdyby si sem moch dat tvuj kod pro inspiraci bylo by to fajn. Diky Boban
staricek
ÚčastníkMám stejný problém. Našel jsi nějaké řešení?
Používám stejný modul, stejnou libqmax
ÚčastníkAno, to je muj problem. Teda asi spis byl. Zjistil jsem ze to blikani asi zpusobuji nestinene vodice k diodam(pouzivam ploche kabely a jsou polozene pres sebe). Kdyz k sobe ty kabely pritlacim tak to zacne blikat, kdyz je dam od sebe tak to sviti vpohode.
tibordoma
ÚčastníkKolega mi poradil, že keďže podľa tých obrázkov na Merkur board je vždy 5V v strede, tak keď to dám aj opačne, tak to nezhorí. Tak som skúsil obidve kombinácie a jedna z nich fungovala.
Takže teraz som sa pustil do rozbehávania senzora – http://oi59.tinypic.com/34j7vw4.jpg – hore na dopravníku na červenej vodorovnej „tyči“. Tu je označený ako QRDx1 – http://i.snag.gy/Su8QI.jpg . Pripojil som to na Arduino na analógový port a sledoval výstup senzora. Predpokladám, že by to mal byť RGB senzor, nakoľko v popise dopravníka je toto „Set obsahuje mechanické části a je vybaven infa čidly, RGB senzorem, řídící elektronikou a displejem 4×20 mm.“ Ale ako rozoznávať farby, na to som neprišiel, ani som si nevšimol nejaké zmeny vo výstupe pri rozdielnych farbách. Skôr sa mi zdá, že reaguje všeobecne na svetlo. Možno to nesprávne používam. Skúsim vypýtať od Merkuru datasheet k tomu senzoru.
Zbyšek Voda
ÚčastníkV pohodě.
Buď si koupíte nějaký relé shield a pak jednotlivá relé ovládáte třeba tak, že je zapínáte/vypínáte LOW/HIGH na pinu, nebo si koupíte relé, připojíte k němu nějaký budič (třeba ULN2003a) a ovládáte je pomocí něho.krokodile
ÚčastníkSuper, díky za odpověď. Jak se potom řeší to napojení na relé? Omlouvám se za hloupé dotazy, ale nejsem problematikou se moc nezabývám…
Zbyšek Voda
ÚčastníkTohle zvládne jakékoliv Arduino 🙂 Klidně Nano, UNO…
Ještě bych k tomu přidal nějaký modul reálného času (RTC) pro lepší přehled v čase.Zbyšek Voda
ÚčastníkJsem rád, že se problém vyřešil 🙂
Decadics
ÚčastníkTak už jsem to vyřešil. Chyběla mi zem na pinu RW u LCD displeje. Nicméně teď budu řešit problém, jak to rozchodit přes ten I2C převodník, u kterého se mi to chovalo stejně. každopádně jsem rád, že LCD je v pořádku a příště si nejprve pořádně překontroluju zapojení, než budu někam něco psát. Díky za Váš čas. 😉
-
AutorPříspěvky