Aleš
Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
AlešÚčastník
Divím se, že u tohoto:
http://arduino-shop.cz/arduino/1005-arduino-bluetooth-modul-hc-05-1427822941.html
také nenapsal, že je to WiFi, když to běží na 2,4GHz 🙁AlešÚčastníkto posjirka: Superkondenzátorů 50F/2,7V tady mám plnou krabici, a nějak mě nenapadá, co s nima.. Nemáš nějaký nápad na jejich využití?
AlešÚčastníkŠly by s tím nabíjet LiXX baterky. Na ně by tento způsob nabíjení seděl.
AlešÚčastníkMěří se to na bočníku 0,1ohm, takže při 2A na něm bude úbytek 0,2V. To by snad mobilu vadit nemuselo, i když jsem se setkal s tabletem, který pod 5V nenabíjel 🙁
Mimochodem, díval jsem se na ten program nabíječky z odkazu výš (http://www.allaboutcircuits.com/projects/create-an-arduino-controlled-battery-charger/). Na ničení NiMh akumulátorů dobré. Nabíjení ukončuje při napětí 1,6V a ne podle ΔV, jak se má nabíjení u těchto článků ukončovat. Ještě že tam má alespoň kontrolu teploty, protože jinak by mu při tom proudu, který tam má nastavený, polovina nabíjených článků vybouchala. To už rovnou může vzít zdroj 1,6V a k němu připojit akumulátor ;-( Jediné „přínosné“ je to měření rozdílu napětí pomocí 2 analogových vstupů.AlešÚčastníkMožná by šlo použít toto:
INA219
Bohužel mi ještě z číny nepřišel, takže zkušenosti s tímto obvodem nemám. Ale podle datasheetu by to mělo umět měřit proud docela přesně.AlešÚčastníkAlešÚčastníkPetře, Ethernet shield nebo ethernet modul W5100 používá MOSI a MISO signály, což je něco jiného, než sériová linka. I tak, kdyby bylo třeba, tak si můžeš vytvořit klidně i několik Software Serial portů.
AlešÚčastníkKde byl problém?
AlešÚčastníkJá jsem jich testoval 6ks z ebay, zapojené najednou do Arduina. V mikrotenovém sáčku ponořené do vody. Čidla ukazovala od 20 do 22°C. Mám ještě z dřívější doby jedno čidlo od Dallasu, kupované u Farnella, a to používám jako referenční. I když také nevím, jestli ukazuje správnou teplotu 😉
AlešÚčastníkje hezké když ty čínské klony ukazují teplotu na 0,1°C, když mají toleranci větší než +-1°C 🙂
AlešÚčastníkJestli odpovídá obrázek z ebay, tak při pokusech musíš dodržet v programu toto:
#define LCD_RST A4
#define LCD_CS A3
#define LCD_RS A2
#define LCD_WR A1
#define LCD_RD A0#define LCD_D0 8
#define LCD_D1 9
#define LCD_D2 2
#define LCD_D3 3
#define LCD_D4 4
#define LCD_D5 5
#define LCD_D6 6
#define LCD_D7 7Každý displej shield je zapojený trochu jinak, některé používají A1 až A5, nebo různě přeházené. Potom se to chová tak, jako vám. Nic to neukazuje.
Takže v testovacích programech používat toto nastavení, a potom hledat různé knihovny, až se to s některou chytne.AlešÚčastníkBaterku jsem myslel jenom na vyzkoušení. Tím se zjistí, kudy se to rušení do arduina dostává.
AlešÚčastník1. Stáhněte si knihovnu Adafruit_TFTLCD
2. Změřte si, kam máte zapojené signály. Já mám např:
#define LCD_CS A3 // Chip Select goes to Analog 3
#define LCD_CD A2 // (RS)Command/Data goes to Analog 2
#define LCD_WR A1 // LCD Write goes to Analog 1
#define LCD_RD A0 // LCD Read goes to Analog 0
#define LCD_RESET A4 // Can alternately just connect to Arduino’s reset pin
3. Zjistěte si, jestli je na displeji opravdu řadič ili9488 jak píšou. Já tam mám ili9341
Hrál jsem si s tím asi 3 dny, než jsem ho rozchodil. Postahoval jsem snad všechny knihovny, které na internetu jsou, ale nakonec se to podařilo 🙂Attachments:
AlešÚčastníkZkoušel jste ta arduina napájet z baterek? Jak se to bude chovat?
AlešÚčastníkTady je ještě fotka, jak to vypadá „uvnitř“
https://drive.google.com/open?id=1lWfzJHd_2edhpwUWlm6gwcRe_ylo1elI8Q -
AutorPříspěvky